افراطی

تحلیل مدل ریش بلند موسوم به داعشی

امل عصر حجری کیه

مد بهترین وسیله دشمنان برای نفوذ فرهنگی است. تا جایی که فرد را مسحور کرده و فرد بی آنکه خودش بفهمد رسانه ی زنده ی دشمن در اجتماع می شود.

به گونه ای که انگار فرد را جادو می کنند و قدرت تفکر و تحلیل را از او میگیرند. همان کسانی که سایه بسیجی ها و یقه آخوندی ها را با تیر می زدند ، امروزه خودشان یقه دیپلمات می پوشند و کیف میکنند و حتی لباس های یقه دار را هم دکمه آخرش را می بندند.

همانهایی که تیغ از دستشان نمی افتاد و هر کسی ریش داشت از نظرشان امل و عقب افتاده بود ریش بلند می کنند و با کلاس می شوند.

برخی هم بی خبر از همه جا اسمش را ریش هخامنشی گذاشته اند و فکر می کنند با این ریش دیگر حسابی آریایی شده اند.

شاید بگوید خب ریش بلند و یقه بسته که خیلی خوب است مگر اسلام هم همین را نگفته؟

بقیه در ادامه مطلب ...

پاسخ اما قدری پیچیده است. ریش از نشانه های مومن شمرده شده است اما نه هر ریشی. توصیه اسلام بلند کردن ریش (آنهم نه بیش از حد) در حد معمولی و کوتاه کردن سبیل است. اما این مدل ریش جدید قضیه اش فرق دارد. کدام جوانی را دیده اید به خاطر رضای خدا و توصیه اسلام ریش این مدلی بگذارد؟؟؟

آیا این مدل ریش نتیجه مسحور شدن توسط مدیای غرب نیست؟

ریشی که به اسم ریش داعشی مد شده است و اکنون بسیاری از جوانان ریش داعشی دارند. حال خودتان را جای یک خارجی بگذارید که با این قضیه مواجه می شود کشوری که جوانانش مثل داعشی ها هستند!!!

و در این میان هم اگر عنصری داعشی در ایران نفوذ کرده باشد به راحتی بدون تغییر ظاهر می تواند در معابر عبور و مرور داشته باشد.

اما وقتی این ریش را با ریش داعشی ها مقایسه کنیم زیاد هم شبیه هم نیستند.

وقتی بیشتر دقت کنیم ریش بلند با سبیل های دسته دو چرخه ای ما را یاد فرد خاصی خواهد انداخت که اتفاقا لباس یقه بسته هم می پوشید.

تئودور هرتزل

 مدل ریش تئودور هرتزل بنیانگذار اسرائیل. ریش بلند ، سبیل دسته دوچرخه ای ، موی بالا زده شده ، درست مثل هرتزل

حتی بعضی بازیگران ما هم به دام می افتند و ریش داعشی(هرتزلی) برای خودشان درست میکنند.

می توانید تصویر تئودور هرتزل را پشت سر نتانیاهو ببینید.

خیلی خری-امام خمینی

 

 

در مدل ریش سنت ابراهیم که مورد قبول رسول اسلام بوده، حتما موی اطراف دهان باید تراشیده شود، یعنی سبیل و ریش چانه و دور دهان باید تراشیده شود و موی بالای شقیقه نباید کوتاه شود مثل مدل ریش آبراهام لینکلن و یا مولوی عبدالعزیز که سال 1366مرحوم شد غیر از این مدل کافران پرستنده بت مولک است که خداوند از آنها متنفر بود و نمی خواست مؤمنان به آنان مانند شوند و اینکه خدا نمی خواهد مؤمنان خودشان را شبیه کافران کنند جمله تورات است که من گفتم، هرتسل کافر بود اگر یهودی بود یا مومن بود موی بالای شقیقه را کوتاه نمی کرد و دور دهانش را پر از ریش نمی کرد، اینکه برخی میگویند چه ربطی داره من دلم میخواد اینجوری باشم اون جوری باشم، باید بدانند اسلام و مسیحیت و یهودیت هر جوری بودن را نمیپذیرد، اشتباه سهوی را به شرط جبران کردن خدا میبخشد اما مومن بودن دلبخواهی نیست، و کافر بودن عوارضی دارد آنها که که میخواهند دلبخواهی زندگی کنند، یک مدت کافر زندگی کنند چون خدا میگوید، لااکره فی الدین، بعد خودشان عوارض شوم کفر را لمس کرده و از آن حذر خواهد کرد ،خدا در قرآن فرموده اسلام زوری  بی فایده است، وقتی ابراهیم موی اطراف دهان را تراشیده ناخن را کوتاه کرده یعنی برای بهداشت اینکار را کرده ریش داعشی و هرتسلی از تراشیدن کل صورت هم مذموم تر است، استناد به بهداشت ابراهیمی 

عین واقعیت هست مطلبی که نوشتیه،اما یه نکته کوچیک را برعکس نگاشتی و در متن گنجاندی،مانباید از مدل ریش موسس اسرائیل بترسیم،ما از صاحبان ریش حاکمان و سردمداران و مسئولین خودمون میترسیم که مثه زالو افتادن به جون ملت بدبخت و دارن خونشون رو میمکن،این مدل ریش به یه نارنجک ترکیده وسط پیشونی رو باید مسئله بدونی نه ریش اسراعیلی و داعشی

سلام دوست عزیز 🌹

مطلب خوبی بود.

ولی از نظرات عده ای واقعاً متأسفم.

همین شما ها که میاید و فحش و ناسزا میدید و میگید ما مذهبمون انسانیته ، باید بهتون بگم که اگر پایبند به همونی که میگید بودید اینطوری درباره اسلام حرف نمیزدید و به رهبر هم توهین نمی‌کردید.

میدونید مشکل شما چیه؟ بزارید بهتون بگم:(( شما فقط کسانی هستید که توی اینستاگرام، تلگرام و ... چرخ میزنید و یه مشت جمله هایی که اصلاً برسی نمی‌کنید ببینید صحت داره یا نه رو حفظ می‌کنید و بعدش میاید به هر کسی که گفت اسلام خوبه و من مسلمونم، میگید.))

اصلاً ما کاری به ریش و این چیزا نداریم، ما فقط میگیم چیزایی که اسلام گفته خوبه و انجام میدیم و شما بهمون میگید عقب مونده چند سال دیگه خودتون میگید مد شده و اون کار رو انجام میدید و متأسفانه یک نفر عاقل هم بین شما پیدا نمیشه که بگه چرا این‌همه تقلید می‌کنیم و فقط مثل یه برده هستید که گوش به فرمان شیطان پرستان شدید و کار هایی که اونا می‌خوان رو انجام میدید.

فقط یه حدیث میگم که هر کسی که شرافت داره نه بهش توهین می‌کنه و مثل یک انسان( نه مثل یکی که فقط بلده حرف بزنه)  متن حدیث رو اول برسی می‌کنه ببینه که واقعیت داره و بعدش هم تأییدش می‌کنه:

امام حسین علیه السلام میفرمایند:

«إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً فِی دُنْیَاکُم».
ترجمه: «اگر دین ندارید و از معاد نمی‌ترسید، پس در دنیایتان آزاده باشید.»

این حدیث مخصوص اوناییه که گوش به دست شیطان پرستان عالم دادن و امیدوارم که حداقل بعد از این آزاده زندگی کنن🌹🌹
امیدوارم که دیگه از این حرفا نبینم و نشنوم.
یاعلی 🌹

به عنوان یه فرد انقلابی و معتقد به نظام و کسی که اتفاقا ریش بلند و سیبیل تابیده داره

از شما خواهش میکنم دست از این احساس تکلیف و مسئولیت بردارید و با تحلیلهای آبکی اسباب تمسخر انقلابی ها و دفع بیشتر ملت را فراهم نکنید .

واقعا برای طرز فکر عده ای نادون متأسفم که مغز ملتو هدف قرار داده . هرتزلی چه صیغه ایه دیگه؟ اینکه من دوست دارم ریشم بلند باشه یعنی صهیونیستم یا اسراییلی ؟ واقعا که همین بسیج و بسیجی و امسال شماها دارید بد بخت میکنید ملتو و تبدیلمون کردید به جهان سومی

واقعا برای طرز فکر عده ای نادون متأسفم که مغز ملتو هدف قرار داده . هرتزلی چه صیغه ایه دیگه؟ اینکه من دوست دارم ریشم بلند باشه یعنی صهیونیستم یا اسراییلی ؟ واقعا که همین بسیج و بسیجی و امسال شماها دارید بد بخت میکنید ملتو و تبدیلمون کردید به جهان سومی

مقاله بچه گانه ای بود

این مدل ریش مال نیاکان ماست

ریش هخامنشی ؛ داعشی و هرتزلی کدوم خریه؟

این ریش بسیجی که می‌فرمایید میگن امل، ریش بهانه س بخاطر اندیشه س البته این بسیجی بنده خدا که خط مقدم بد و بیراه شنیدنه در واقع شاید جوان پاک دلی هست که بخاطر حمایت از سیاستمداران ناقلا پاسخگوی اختلاس ها و فسادهای برخی دیگر شده و در بسیاری از موارد مجبور هست پاسخ گند زدن آقایان رو بدهد.

درحالیکه اگر بدنبال تبدیل شدن به یکی از همان اختلاس گران نباشد (بدنبال منافع شخصی نباشد) کار چندان سختی پیش رو نخواهد داشت؛ و تنها کافیست به وجدان خود مراجعه کند

نکنه آقاتونم داعشی یا طرفدار اسرائیله که ریششون انقدر بلنده؟

معلومه اصلا مقاله رو نخوندین

سلام به نظر من اینکه ریش رو به یک نفر نسبت بدیم یا یک گروه یا عده رو منبع اون ریش قرار بدیم باید کل خاور میانه رو منبع ریش در نظر بگیریم چون مردان خاور میانه از ۳۰۰۰ سال پیش همگی ریش های بزرگ و پرپشت میگزاشتن که به نظر من از ته زدن برای فردی که ریش پرپشتی داره کار درستی نیست چون یه لایه طوسی و زشت روی صورتش ایجاد میکنه که نه ریش به حساب میاد و نه ته ریش برای جایگزین میتونین ته ریش بزارین ولی اینکه بگین ریش کامل واسه داعشی ها یا افراد دیگه است اشتباهه و ریش مخصوص همه مرداست . ولی این رو باید بدونیم که صورت خیلی از ما ها بدون یه ذره ته ریش واقعا زشت میشه .

متنو کامل خوندم

به شدت نا امید شدم از این همه کوته فکری و ربط دادن چیزهایی که هیچ ربطی بهم ندارد،واقعا نمیدونم بخندم،عصبانی شم،سکوت کنم، یا ...

برا همین کوته فکری هاست که جامعه ازتون متنفره و دقیقا هرکاری میکنید منفور میشه و مورد تمسخر قرار میگیره!

یخورده از اون دیوارهای توهمی که دور خودتون چیدید بیرون بیاید،باور کنید بیرون از این پیله ای که دورخودتون چیدید دنیای قشنگی هم هست

خب الحمدوللاه. مشکلات حل شد. بنده بسیار نگران خود ننتانیاهو بودم که ریش هرتزلی نگذاشتن که خیالم راحت شد.

وقتی شما با هر کی که همفکرتان نباشه مشکل دارید دیگه گیر دادن به شمایل ریش که چیزی نیست. 

 

سلام
من که از این ریشای وایکینگی و عصر حجری خوشم نمیاد
هر وقتم که ریش بذارم کوتاه و در حد 4 یا 5 میل میذارم البته بعضیا بهشون میاد بعضیا نمیاد.
البته واسه بعضیا خوبه قیافه خوبی ندارن و صورتشونو پشت یه عالمه ریشو یه عینک پنهون میکنن و چون که مده خوشتیپو خوشگل میشن
قبلا ریش یا سیبیل نشونه عقب افتادگی بود و الان نشونه با کلاسیه و اینا همش نشونه اینه که مردم سلیقه از خودشون ندارن فقط دنبال مدن حالا واقعا قشنگ باشه یا زشت مهم نیست مد که بشه قشنگ میشه از مد بیافته زشت میشه.
ولی درواقع زیبا همیشه زیباست زشت هم همیشه زشت
اینکه یه ریش بیش از اندازه بلند باشه(به اندازه یک دست یا یک قبضه) یا اینکه ژولیده و شونه نشده باشه شاید معیار داعشی بودن باشه وگرنه من که توی این عکسای ایرانیای خودمون که گذاشتید شباهتی به ریش داعشی نمیبینم ضمن اینکه سنت پیغمبره مشکل شرعی ای هم نداره مگر اینکه روایت داشته باشیم!
دوست عزیز
لطفا مطلب رو هم بخونید
ما هم گفتیم  ریش داعشی نیست و ریش هرتزلیه
به عکسای تئودور هرتزل پایه گذار صهیونیسم توجه کنید
خدا زیباست و زیبای را دوست دارد.نمی شود گفت بواسطه اینکه داعشی ها و یا موسس اسرائیل ریش میگذارند دیگر کسی اگر بذاره پیرو انهاست.بلکه پیامبر هم میگذاشت و تاکید فراوان نیز داشت.حالا بدور از مسائل مذهبی وحتی مد.اگر ریش باعث زیبایی مرد میشود و میتواند به نظافتش برسد هیچ ایرادی ندارد بلکه خیلی هم کار خوبیست چرا که خدا زیبایست و زیبایی را دوست دارد.شما هم این مطالب را لطفا نشر دهید که اگر باعث تراشیدن ریش یک نفر هم شوید شما نیز در گناه تراشید ریش شریک میشوید.شما اگه توصیه ای دارید درباره کوتاه کردن سبیل بگویید که ثواب دارد ودر اسلام تاکیید شده.در جامعه ما افراد زیادی هستن که ریش خود را میتراشن و فقط سبیل ان هم خیلی بلند میگذارند چرا راجع به أنها نقد نمیکنید؟؟؟
ضمن تشکر از نقد دلسوزانه شما دوست عزیز
لطفا متن رو کامل بخونید و به دیدن تصاویر اکتفا نکنید
اصلا منظور ما چیز  دیگه ای بود
البته این مطلب تاریخش گذشته و مختص یه بازه زمانی خاص بود که ریش داعشی یا بهتر بگم هرتزلی خیلی شیوع پیدا کرده بود
افکار شماست که داعشیه، نه مدل ریش ما
بنده خدا
حد اقل متن رو میخوندی بعد افاضات می فرمودی
هستن کسایی که اعای گفتگو دارن ولی گفتو کردنشون دو مدل داره
1-فحش دادن به دلسوزی خودی ها
2-لاو ترکوندن با اغوای دشمن
عالی بود.
تشکر
آفرین 
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
بسم الله الرحمن الرحیم
سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیه‌ی حماسه و انقلابی‌گری را در او بکُشند و از بین ببرند، جلوی این باید ایستاد. برخی از گویندگان (مسئولین)و نویسندگان این‌ همه جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را نکوبند به اسم افراطی
امام خامنه ای (مد ظله العالی) 18 شهریور 94

دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌ رو را مطرح کردند ، فلانی تندرو است ، فلان جریان تندرو است ، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود ، امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم.
تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست. آن هایی که می گویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند ، حزب‌اللّهی‌ها را می گویند تندرو ، میانه‌رو هم کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است. ادبیّاتی که دشمن به کار می برد، ما تکرار نکنیم .
امام خامنه ای 5 اسفند 1394

هر جایی که مردمان عافیت طلب و راحت طلب در وسط میدان مبارزه جایی برای خود باز نمی کنند و خطر پذیری نمی کنند انسانهای مومن و مبارز را به تندی و افراطی گری متهم میکنند .
امام خامنه ای 14 خرداد 1392
Designed By Erfan Powered by Bayan